صادرات محصولات نیکسان صنعت به امارات

سعید رضوانی در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ با بیان اینکه در حال حاضر لوازم خانگی یخچال فریزر، کولرگازی و… جزو محصولات تولیدی این شرکت محسوب می‌شوند، گفت: امسال با هدف دستیابی به بازارهای صادراتی در اکسپو شرکت کرده‌ایم.

مطالب پیشنهادی

سعید رضوانی در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ با بیان اینکه در حال حاضر لوازم خانگی یخچال فریزر، کولرگازی و… جزو محصولات تولیدی این شرکت محسوب می‌شوند، گفت: امسال با هدف دستیابی به بازارهای صادراتی در اکسپو شرکت کرده‌ایم.

به گزاش اهام ایران، مدیرعامل شرکت نیکسان صنعت با اشاره به استقبال مقامات اماراتی از کیفیت محصولات این شرکت، گفت: مذاکراتی در رابطه با صادرات محصول و همچنین احداث کارخانه در امارات، صورت گرفت.

رضوانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ با بیان اینکه در حال حاضر لوازم خانگی یخچال فریزر، کولرگازی و… جزو محصولات تولیدی این شرکت محسوب می‌شوند، گفت: امسال با هدف دستیابی به بازارهای صادراتی در اکسپو شرکت کرده‌ایم. این موضوع در راستای تسهیل تامین مواد اولیه وارداتی و کمک به تامین ارز کشور هدف‌گذاری شده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته با وجود سرمایه گذاری بالا در ماشین‌آلات با ۶۰ درصد ظرفیت کار کردیم، تصریح کرد: این موضوع تحت تاثیر ناتوانی در تامین منابع ارزی و مالی اتفاق افتاد. باید درنظر داشت که طرح‌های توسعه‌‎‌ای به اعتبار بالایی نیاز دارد.

به گفته رضوانی پتانسیل بالایی برای صنعت لوازم خانگی وجود دارد. اما به دلیل قیمت تمام شده بالا قدرت رقابت‌پذیری در شرکت‌های ایرانی زیاد نیست. از طرف دیگر تامین‌کننده‌های مواد اولیه از ورق تا پتروشیمی در داخل کشور حضور دارند. از این رو وزارت صنعت باید این شرکت‌ها را در مسیری سوق دهد که تامین کننده مواد اولیه شرکت‌ها باشند.

مدیرعامل شرکت نیکسان صنعت با تاکید بر اینکه یکی از توفیقات برند نیکسان همکاری و جوینت ونچر با برند سوزوکی بوده‌است، گفت: بسیاری از تولیدات مشترک نیکسان و سوزوکی به کشورهای خارجی صادرات شده‌است. در حال حاضر اگر ارکان حاکمیت کمک کنند که قیمت تمام شده تولید مناسب باشد، محصولات ما در بازار خارجی سهم خوبی خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه پتانسیل بالایی برای صادرات کالا به بازارهای منطقه داریم، اظهار کرد: در مذاکراتی که با مقامات اماراتی داشتیم از کیفیت بالای محصولات ما استقبال کردند. حتی از ما خواستند که محصولات خود را به این کشور صادر کرده یا در این کشور کارخانه احداث کنیم. مقامات اماراتی همچنین در این مذاکرات، صادرات لوازم خانگی نیکسان به سایر بازارهای جهانی را تضمین کردند.

رضوانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیکسان محصولات یخچال، تلویزیون و کولرگازی تولید می‌کند، گفت: قصد داریم تا سال آینده محصولاتی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و لوازم کوچک آشپزخانه را نیز تولید کنیم.

گفتنی است، نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ از روز شنبه ۸ اردیبهشت آغاز شده و برگزاری آن تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد.

مطالب مرتبط

Next Post

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.