اصول وظایف انجمن

۱. بررسی، تحقیق و شناخت دائم و مستمر مسائل مختلف جاری و آینده واحد‌های تولید‌کننده لوازم خانگی و صنایع وابسته به‌آن از طریق اخذ گزارشات لازم و بازدید.

۲. تهیه آمار‌های دقیق و مستمر از ماشین‌آلات، نیروی شاغل و مورد نیاز، ظرفیت تولیدی موجود و بالقوه، مواد اولیه و کالا‌های نیمه ساخته و قطعات مورد مصرف، نوع و میزان تولید هر یک از مصنوعات، و دیگر موارد لازم به‌تفکیک در هر واحد.

۳. بررسی، تحقیق و شناخت نیاز‌های جامعه و طبقه‌بندی انواع مختلف لوازم خانگی، مورد نیاز هماهنگ با الگوی مصرف.

۴. بررسی و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات گرد‌آوری شده.

۵. تشکیل آرشیو آمار و اطلاعات به‌منظور استفاده در برنامه‌ریزی‌ها و تهیه طرح‌های لازم.

۶. بررسی و تحقیق برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در تولید و استفاده از لوازم خانگی و تهیه دستور‌العمل یا طرح‌های لازم در این زمینه.

۷. تقویت واحد‌های تحقیق و توسعه در صنایع لوازم خانگی.

۸. ارائه اطلاعات و آخرین روش‌ها در زمینه تولید لوازم خانگی.

۹. ترویج و اشاعه مدیریت بازاریابی نوین و ارتباط با مشتری.

۱۰. همکاری همه جانبه و مؤثر با کانون فن‌آوری لوازم خانگی انرژی بر وابسته به‌معاونت علمی و فن‌آوری نهاد ریاست جمهوری در جهت تحقق اهداف کانون.

۱۱. همکاری با ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو وابسته به‌نهاد ریاست جمهوری.

۱۲. عضویت انجمن در تشکل‌های مهم صنایع لوازم خانگی دنیا و بهره‌گیری از عضویت و ارتباط با آنان برای توسعه کمی و کیفی انجمن صنایع لوازم خانگی.

۱۳. تلاش برای ساماندهی صادرات و بهبود کیفیت خدمات دهی اعضاء.

۱۴. کسب اطلاعات مربوط به‌عرضه و تقاضا، قیمت، بازار‌های مصرف و تولید، برای ارائه به‌اعضاء با بهره‌گیری از آخرین رهیافت‌های جهانی جهت نیل به‌اهداف توسعه صادرات.

۱۵. مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و تهیه و تنظیم پیش‌نویس قوانین و مصوبات مرتبط با صادرات کالا‌ها و خدمات در جهت حفظ منافع ملی اعضاء.

۱۶. ایجاد ارتباط با بانک‌ها و سازمان‌های اعتباری کشور و همچنین سازمان‌های مالی و پولی بین‌المللی در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران و فراهم‌سازی زمینه تسهیلات مالی در جهت توسعه فعالیت‌های اعضاء.

۱۷. ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه‌های مرتبط با اهداف و وظایف انجمن، فعالیت‌های صادراتی اعضاء و اطلاع‌رسانی از طریق ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی.

۱۸. کمک به‌ تحقق هدف‌های کمی و کیفی تعیین شده برای صادرات کالا‌ها یا خدمات موضوع فعالیت انجمن.

۱۹. تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در آن بخش از تولید که زمینه افزایش صدور کالا‌ها یا خدمات موضوع فعالیت انجمن را فراهم می‌کند.

۲۰. تلاش برای افزایش دسترسی به‌بازار‌های جهانی کالا‌ها یا خدمات صادراتی موضوع فعالیت انجمن و ایجاد فرصت‌های مناسب برای کلیه اعضاء جهت ورود به‌این بازار‌ها.

۲۱. معرفی اعضاء به‌وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف جهت استفاده از خدمات و تسهیلات مورد نیاز.

۲۲. اجرای آن بخش از وظایف اجرایی و تحقیقاتی مرتبط با تولید و صادرات که از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی به انجمن تفویض می‌شود.

۲۳. ارائه پیشنهادات اجرایی جهت رفع مشکلات تولید و صادرات کالا‌های موضوع فعالیت انجمن به‌نهاد‌ها و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط و ارسال رونوشت آن به‌اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران جهت اطلاع.

۲۴. برنامه‌ریزی و برگزاری همایش با موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت انجمن در تهران یا شهرستان‌ها.

۲۵. انتشار ماهنامه تخصصی.

۲۶. انتشار کتب- مجلات و جزوات آموزشی و بروشور.

۲۷. امضاء تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های صنعتی- آموزشی- تحقیقاتی و دیگر موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت انجمن با سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا خصوصی و تشکل‌ها و نیز دانشگاه‌ها و مراکز علمی.

۲۸. بررسی، تحقیق و کمک به‌ایجاد امکانات ساخت هر چه بیشتر قطعات در داخل کشور.

۲۹. جمع‌آوری و مطالعه دقیق لوایح، قوانین، مقررات، مصوبات، دستور‌العمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به‌تأسیس، اداره، تولید و توزیع محصولات واحد‌های عضو به‌منظور شناخت سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و انعکاس آنها به‌اعضاء در جهت آشنایی بیشتر و رعایت موارد قانونی توسط آنان.

۳۰. بررسی وضعیت بازار لوازم خانگی در زمینه عرضه و تقاضا و تهیه گزارشات لازم.

۳۱. مطالعه و شناخت حدود و انواع وظایف و تکالیف سازمان‌های ذیربط و برقراری ارتباط مستمر با آنها در حد نیاز و برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم به‌منظور جلب همکاری در جهت حمایت از لوازم خانگی و ایجاد تفاهم و هماهنگی لازم.

۳۲. کسب آخرین اطلاعات صنعت لوازم خانگی و قطعات وابسته از سازمان‌ها، مؤسسات و مراجع مختلف ذیربط داخلی و خارجی.

۳۳. برگزاری نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی و قطعات وابسته و دیگر موضوعات مرتبط با این صنعت در ایران و عند‌اللزوم احداث سالن و فضای مناسب نمایشگاهی.

۳۴. مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی یا اختصاصی در خارج از کشور.

۳۵. تهیه و تدوین ضوابط تولید و شناخت اولویت در ساخت لوازم خانگی و قطعات وابسته.

۳۶. راهنمایی واحد‌ها در زمینه توسعه و افزایش تولیدات و هماهنگ نمودن سیاست‌های تولیدی به‌منظور رفع نیاز‌های جامعه و فراهم شدن امکانات صادرات.

۳۷. توصیه به‌واحدهای عضو و ارشاد آنان در زمینه‌های کنترل کیفیت، تحقیق و توسعه و اجرای مقررات استاندارد.

۳۸. تهیه و تدوین استاندارد‌های کارخانه‌ای مورد نیاز صنایع تحت پوشش.

۳۹. همکاری با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در تهیه و تدوین و بازنگری استاندارد‌های ملی.

۴۰. بررسی نتایج آزمون لوازم خانگی و قطعات وابسته و تهیه گزارشات ادواری و راهنمایی واحد‌های عضو در جهت رفع موارد مغایر با استاندارد. تبصره: در صورت اعتراض واحد‌ها نسبت به‌نتایج آزمون، انجمن موضوع را به‌کمیته کارشناسی مربوطه ارجاع خواهد کرد.

۴۱. حفظ و حراست از مصالح حرفه‌ای واحد‌های عضو و بهبود شرایط تولید آنان.

۴۲. سعی و تلاش برای جستجوی راه‌حل‌های مناسب و عملی برای مقابله با مسائل و مشکلات واحد‌های عضو و ارائه پیشنهادات و توصیه‌های عملی به‌اعضاء در جهت رفع کمبود‌ها و نارسایی‌های آنان و کمک به‌بهسازی دائمی کارخانجات در ابعاد مختلف.

۴۳. ایجاد و اشاعه فرهنگ لازم به‌منظور بالا نگهداشتن کیفیت محصولات لوازم خانگی در سطح کشور در حد استاندارد‌های مطلوب داخلی و بین‌المللی.

۴۴. کمک به‌واحد‌ها در زمینه کاهش هزینه‌ها، بهبود روش‌ها، ظرفیت سنجی، بالابردن راندمان و بهره‌وری نیروی کار.

۴۵. مطالعه عوامل قیمت تمام شده محصولات و راهنمایی‌های لازم به‌منظور کاهش هزینه‌ها.

۴۶. ایجاد و اشاعه فرهنگ لازم برای استفاده بیشتر از متخصصین و به‌طور کلی ترویج مدیریت صحیح و علمی در بین واحد‌های عضو و آگاه کردن اعضاء و ترغیب آنان برای به‌کاربردن روش‌های علمی و عملی بهتر و استفاده بیشتر از تکنولوژی‌های جدید.

۴۷. تشکیل دوره‌های آموزشی برای مدیران، مسئولان و دیگر کارکنان واحد‌های صنعتی در کلیه رشته‌ها و موضوعات مورد نیاز.

۴۸. برگزاری دوره‌های آموزشی فنی- حرفه‌ای برای کارگران شاغل در صنایع لوازم خانگی بمنظور ارتقاء مهارت آنها و افزایش بهره‌وری.

۴۹. برنامه‌ریزی و تعمیم برنامه‌های آموزشی و ایمنی برای مصرف‌کنندگان لوازم خانگی.

۵۰. ترویج و توسعه فرهنگ استفاده مردم از تولیدات ملی.

۵۱. ارائه پیشنهادات سازنده و مناسب در زمینه‌های مختلف به‌دستگاه‌های مسئول ذیربط و اعزام نماینده برای شرکت در جلسات و مشارکت در بررسی و تدوین ضوابط مربوط به‌صنعت لوازم خانگی و صنایع وابسته به‌آن.

۵۲. همکاری با مسئولین ذیربط در بررسی برنامه‌های توسعه واحد‌های موجود و کمک به‌مطالعه پروژه‌های مربوط به‌تأسیس یا تغییر ظرفیت‌های متناسب با نیازمندی‌های مناطق مختلف کشور و اظهار نظر نسبت به آنان.

۵۳. همکاری با دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی، تحقیقاتی، آموزشی و صنعتی کشور به‌منظور تکوین و تعمیم تکنولوژی جدید و گسترش فرهنگ صنعتی در سطح کشور.

۵۴. همکاری و کمک در تهیه و تدوین ضوابط و معیار‌های مربوط به‌نصب، ‌تعمیرات و نگهداری لوازم خانگی و اقدام در تشکیل دوره‌های آموزشی و انتشار نشریات لازم برای دست‌اندرکاران تعمیرات و توزیع این صنعت.

۵۵. عضویت در تشکل‌های صنعتی- اقتصادی و مؤسسات علمی تحقیقاتی و همکاری با آنان.

۵۶. همکاری با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران- شورا‌ها و اتاق‌های مشترک و دیگر نهاد‌های وابسته به این اتاق.

۵۷. تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در انجمن.

۵۸. ارائه خدمات کارشناسی به‌اشخاص حقیقی و حقوقی.

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.