سخنگوی دولت گفت: با توجه به معافیتهای اخیر و رفع محدودیتهای صادرات نفتی، از شنبه ششم تیرماه، تخصیص و تأمین ارز برای واردات افزایش معناداری خواهد داشت و در نخستین مرحله، دو میلیارد دلار برای بخش صنعت تأمین میشود.
مهاجرانی در تشریح اقدامات دولت گفت: بانک مرکزی اعلام کرده است که با توجه به معافیتهای اخیر و رفع محدودیتهای صادرات نفتی، از شنبه ششم تیرماه، تخصیص و تأمین ارز برای واردات افزایش معناداری خواهد داشت و در نخستین مرحله، دو میلیارد دلار برای بخش صنعت تأمین میشود.
سخنگوی دولت افزود: در ماههای اخیر، به دلیل نااطمینانیها و ضرورت صیانت از ثبات بازار ارز، بانک مرکزی ناگزیر بود با احتیاط بیشتری در تخصیص و تأمین ارز عمل کند. به همین دلیل، صنعتگران و تولیدکنندگان کشور فشارهایی را متحمل شدند که از همینجا به همه آنان خدا قوت میگوییم. همچنین روزهای نخست تا دهم تیرماه که به روز صنعت و معدن ختم میشود، به حوزه صنعت، معدن، تجارت و اصناف اختصاص دارد و این مناسبت را نیز به فعالان این حوزه تبریک میگوییم.






